Re[4]: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 11:31:03 MET

Hello Andrzej,

Wednesday, November 10, 2004, 10:54:55 AM, you wrote:

AK> Lepsza metoda IMHO jest uzycie Al (lub Zn) w zaalkalizowanym (np. NaOH)
AK> utwalaczu. Nie musi to byc pyl Al wystarcza prety, drut czy blacha. W
AK> zaleznosci od tego jakie dobierzemy pH bedziemy mieli mniej lub bardziej
AK> drobnoziarnisty osad Ag.

W tej metodzie też przechodzimy przez stadium AgCl, więc to już zależy
jak komu wygodniej. Mnie akurat nie przeszkadza "błoto" Ag2S, bo mi
się z tym nie spieszy więc po wytrąceniu i każdym przemyciu zostawiam
na parę dni aż sobie opadnie na dno

Dzięki za linki, zaciekawiła mnie ta reakcja oscylacyjna :)

pozdrawiam
K Kleszcz