Re: Re[2]: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 10:54:55 MET

> Ja stosuję tą metodę do wydzielenia srebra z utrwalacza
> fotograficznego (wytrącenie siarczku srebra i dalej hno3 itp) oraz ze

Lepsza metoda IMHO jest uzycie Al (lub Zn) w zaalkalizowanym (np. NaOH)
utwalaczu. Nie musi to byc pyl Al wystarcza prety, drut czy blacha. W
zaleznosci od tego jakie dobierzemy pH bedziemy mieli mniej lub bardziej
drobnoziarnisty osad Ag.

Troche informacji na te tematy:

http://groups.google.pl/groups?as_umsgid=br6p5n%2457j%241@korweta.task.gda.pl&lr=&num=100&hl=pl

http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/srebro-odzysk.htm

BTW, reakcja oscylacyjna oparta na utrwalaczu:
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&selm=a1ju8c%24b8t%241%40korweta.task.gda.pl

ak