Re: Spekol

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 10:11:05 MET

> sa w zakładach nowoczesne spektrofotometry ale nas trzymaja od nich z
> daleka, ćwiczymy na Spekolach :P chociaz nie w kazdym zakładzie tak jest.

Z punktu widzenia prowadzacego zajecia musze przyznac, ze niestety maja
racje. Studenci nawet na IV-V - roku potrafia sie zachowywac jak
przedszkolaki - nie daj Boże cos na wierzchu zostawic - musza pomacac,
pomajstrowac, poprztykac. Znane mi przypadki, to wyciagniecie tloczka z
mikrostrzykawki (strzykawka do wyrzucenia), wyprostowanie zwijanej w spirale
kolumny chromatograficznej (kolumna do wyrzucenia), przestawienie
dyplomantce termostatu z 60 stopni na 200 (probka do wyrzucenia, dobrze, ze
nie wybuchlo) oraz rozkrecenie uchwytu do tabletek badanych
spektrofotometrycznie.

Karolina

http://karolina.wlodarski.com
www.mybook.pl