Re: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Krzysztof <chemik29_at_wp.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 00:06:47 MET

From: "Andrzej Kasperowicz" <andyk@spunge.org>
To: <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Tuesday, November 09, 2004 10:59 PM
Subject: Re: odzyskiwanie Ag z elektroniki

> To jest malo praktyczne, szczegolnie przy wiekszych ilosciach. Nawet
> zreszta
> metoda z redukcja wodorem in statu nascendi jest troche zawodna i nie
> zawsze
> calosc AgCl sie zredukuje, a co dopiero rozklad swiatlem slonecznym. :)
> Bodajze najprosciej uzyskuje sie metaliczne Ag poprzez termiczny rozklad
> AgNO3.

> W takim razie czekamy na rezultaty. Opisz jak sie Twoja zabawa zakonczyla.
> :)
>
> ak

Witam

Niestety nie jest to zbyt dobra metoda a to z tego względu że cyna także
pozostanie w osadzie.

Po dodaniu NaCl do azotanów - owszem cyna tworzy SnCl2, ale pod wpływem
rozcieńczania roztwór chlorku cyny mętnieje na wskutek hydrolizy wg
równania:
SnCl2 +H2O <=> Sn(OH)Cl + HCl
I niestety nici z tego

Drobna rada: jeśli chcesz rozpuszczać te metale używaj kwasu azotowego o
stęż 10-30%, ponieważ stężony azotowy pasywuje srebro.

Pozdrawiam
mam gotowe sole do zaoferowania