Re: 200 stopni

Autor: Marek Schmidt <chmes_at_chmes.poznan.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 19:18:01 MET DST

> Witam wszystkich
> Kto z Was chciałby mi trochę doradzić, korzystając z własnych doświadczeń?
> Sporadycznie korzystam z temperatur w granicach "200 Celsjuszy". Do tej pory
> stosowałem glicerynę jako przenośnik ciepła, ale mam dość sprzątania wokół
> po zakończonym wygrzewaniu.
> Co powiecie na temat olejów mineralnych lub olejów silikonowych? Co jest
> lepsze? co jest tańsze? gdzie można to kupić i za ile?
> Może pojawiło się na rynku coś oryginalnego? (tu zaznaczam, że piasek nie
> wchodzi w grę).
> Pozdrawiam

Dzień dobry,

Oleje silikonowe nadają się właśnie do tego. Są co prawda drogie, ale wystarczą
na dłużej i nie dymią tak, jak zwykłe oleje. Można stosować jeszcze sole
stopione oraz stopy metali, ale to jest dość skomplikowane w praktyce, bo
zestala się przy ochładzaniu.

Jeśli chodzi o te silikony, to zapraszam na priv.

Pozdrawiam

mgr Marek Schmidt
Hurtownia Chemiczna CHMES
ul. Suszki 10