Re: Re[2]: kqcik rupieci ..., czyzby nanorurki (...????)

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 09:01:17 MET DST

>Mikroskopia elektronowa to li tylko "dekoracja", zeby sie ladnie
prezentowalo na "speach-u",

Nic podobnego, wiele publikacji poswieconych jest tylko i wylacznie badaniom
nanorurek tymi technikami. Fakt, ze wiele rzeczy sie ocenia na oko, ale tez
czesto trudno inaczej. Szacuje sie dlugosc, srednice, ilosc zanieczyszczen
(glownie sadza), rodzaj zakonczen, obecnosc defektów (np. pod dzialaniem
czynnikow chemicznych lub ultradzwiekow).

>Spektroskopii Ramanowskiej dokladnie nie czuje, stosowana jest do analizy
>struktury czastek, oznaczenia liczby i rozmieszczenia przestrzennego grup
>funkcyjnych, do tego rejestracja widm Ramanowskich ogranicza sie do
>substancji optycznie jednorodnych, nie fluoryzujqcych i bezbarwnych

Ja tez nie czuje, ale o badaniu nanorurek ta metoda mam tez cala teke
publikacji. Nie bardzo mi sie chce tam w tej chwili grzebac, ale szukac
nalezy po nazwisku "Lefrant". Co do bezbarwnosci sie nie zgadzam, trzeba po
prostu dobrac dlugosc fali lasera, bo inaczej faktycznie probka zaczyna sie
fajczyc. Na priv Ci przesle liste literatury, jaka mam, jesli cos Ci
przypadnie do gustu, moge przeslac caly artykul - wiekszosc mam w pdf.

Karolina

http://karolina.wlodarski.com
www.mybook.pl