Re: Re[2]: kqcik rupieci ..., czyzby nanorurki (...????)

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 16:40:55 MET DST

> Przede wszystkim mikroskopia elektronowa, najlepiej i skaningowa i
> transmisyjna oraz spektroskopia ramanowska, która wylapuje rozne typy
> uporzadkowania wegla, a wiec rozrozni np. grafit od nanorurek.

Karolinko, Karolinko ...,

Mikroskopia elektronowa to li tylko "dekoracja", zeby sie ladnie
prezentowalo na "speach-u",
Spektroskopii Ramanowskiej dokladnie nie czuje, stosowana jest do analizy
struktury czastek, oznaczenia liczby i rozmieszczenia przestrzennego grup
funkcyjnych, do tego rejestracja widm Ramanowskich ogranicza sie do
substancji optycznie jednorodnych, nie fluoryzujqcych i bezbarwnych ...,
Nie, nie nadaje sie to ..,
Najlepsza by byla analiza rentgenostrukturalna, okreslic odleglosci
plaszczyznowe, wskaxniki hkl ..., ale za malo probki ...,
Mysle jeszcze nad spektroskopiq Mossbauera, ale i tez bez specjalnego
przekonania ...,

Chyba, ze wezme tego (szungitu) wiecej (10 - 20 kg), a to co po ekstrakcji
(i jako takim oczyszczeniu) poprobuje poprzemiatac, cos na zasadzie
fourierowskiego skanowania , ale w analizie rentgenostrukturalnej ..,
(widzialem kiedys takie ustrojstwo, Philipsa, gdy bylem na stazu naukowym w
RWTH Aachen, jeszcze w 1987 r.),

Nie wiem, musze jeszcze pomyslec ...,
Co na pewno, mam wqtpliwosci co do ewentualnego psikusa, utworzenia sie,
agregacji krysztalow organicznych, nawet zanieczyszczonych ...,
Za duzo ich kiedys tam widzialem,
Karolinko - ja tu mam "zamsz", nitki zolto-brqzowe, cieniutkie, bardzo
cieniutkie - dlugosci ok. 2-3 mm, ktorych konce, podkreslam
"konce-koncowki" swiecq i blyszczq wszystkimi kolorami teczy od zalaman sie
swiatla, ....jak glupie ....,
(Nawet bym sobie z czegos takiego (zamszu) kurtke uszyl ..., hi, hi.., -))]

Nie moge tego tak zwyczajnie zostawic, cos tu jest..., pytanie - CO ..???

Uklony

Roman