Re: Re[2]: kqcik rupieci ..., czyzby nanorurki (...????)

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Oct 2004 - 19:50:43 MET DST

>Z tymi nanorurkami pod lupa troche przesadziles, typowe rozmiary to:
>
> Nanorurki weglowe jednoscienne (SWCNT) srednica 0,7-12nm, dlugosc 2-20mm
>
> Nanorurki weglowe wieloscienne (MWCNT) srednica 2-15 nm, dlugosc 1-10mm,
> zlozone z 50 do 20 warstw
. Najlepszymi rozpuszczalnikami jak dotychczas okazaly sie DMF
> i N-metylopirolidon, chociaz i one tworza zaledwie zawiesiny ulegajace
> agregacji po kilku dniach."
>
> To kawalek z mojej rozprawy ;-). Dodam, ze dla uzyskania zawiesiny, trzeba
> nanorurki tluc ultradzwiekami.
>
> Karolina
Chyba masz duzo racji ...., chociaz ..
Bezspornym jest, ze w pierwszym okresie po odstawieniu ekstraktu
(odparowaniu toluenu z "gotowania" szungitu) nic, dokladnie nic oprocz
tlustej brqzowo-zoltawej plamki, jakby jakiejs olejowej frakcji - nie
zaobserwowalem. Dopiero po prawie pol roku, robiqc "sprzqtanie" zwrocilem
uwage ze w parowniczce w miedzyczasie "zagregowaly sie" bardzo cienkie
nitkowate krysztaly .....,
Twoja praca dotyczy "nanorurek" otrzymanych poprzez odpowiednie dzialania na
metakrylan metylu, to sq "syntetyczne". Nikt nie powiedzial, ze w szungicie
nie majq byc prawa "naturalne" o innej budowie, innych rozmiarach, innych
wlasnosciach ...,
Co to jest, wypadaloby potwierdzic instrumentalnie ....,
No wlasnie, jak ... ???
Jakq technikq instrumentalnq zidentyfikowac "nanorurki" ..., ????
Mi jedyne co przychodzi do glowy na teraz, to mikroskop skaningowy ...,
Mam dojscie do takowego w ITB w W-wie,
Czy jednak zdjecia skaningowe bedq wystarczajqcym materialem ..., chyba nie
..-(((

Uklony

Roman