Re: bromobenzen z fenolu

Autor: Tomasz Krzywiński <stereospecific_at_pf.pl>
Data: Sat 16 Oct 2004 - 09:29:00 MET DST

Hej!

Na mój gust to niemożliwe, a jeśli możliwe, to 10 razy taniej i prościej jest kupić benzen, brom i cynk i zrobić to "normalnie". Jeśli nie masz odwagi bawić się bromem, można tego też dokonać różnymi solami bromu w środowisku silnie kwaśnym i utleniającym (np. KBr/H2SO4/H2O2/kw. Lewisa).

Jodobenzen to już trochę inna bajka...

A jeśli chodzi o pierścień aromatyczny aktywowany (np. grupami alkoksylowymi) to istnieją setki dosłownie wygodnych, szybkich i "delikatnych" metod halogenowania... google is your friend ;)

stereospec