Re: monomer styrenu

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 21:39:04 MET DST

> Podpowiedzcie mi jak pozbyc sie z kupionego styrenu inhibitora
> polmeryzacji (najczesciej 4-tert-butylopirokatechina). Zaznaczam iz nie
> chodzi mi o lab, gdzie mozna to sobie oddestylowac a katechina zostaje,
> ale w duzych ilosciach, rzedu kilkaset litrow dziennie.

A cóz ja widze Lukaszku, czyzby znowu w branzy? Rownowaga w przyrodzie
zachowana, bo ja z beanzy wlasnie na razie wypadlam. No ale co do styreu: a
po co Ci bez inhibitora? O ile wiem inhibitory z monomerow usuwa sie raczej
do badan kinetycznych. Ja pracowalam z metakrylanem metylu i odmywalam go
wytrzasajac z 5% NaOH. Z kilkauset litrami nie mialam przyjemnosci...

> a moze jest jakas furtka, dzieki ktorej moglbym kupic styren bez
> inhibitora? bo wydaje mi sie ze bez tego nie wolno przewozic i magazynowac
> styrenu.

Dobrze Ci sie wydaje. Styren bez inhibitora potrafi spolimeryzowac nawet w
lodowce.

Karolina

http://karolina.wlodarski.com
www.mybook.pl