Re: Re[2]: kqcik rupieci ..., czyzby nanorurki (...????)

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 15:16:39 MET DST

--- Krzysztof Kleszcz <klechu13@poczta.okay.pl> wrote:

> sq naturalne fullereny
> zalalem to 0,5 ltr-a
> miare jego
> godzinach takiego gotowania
> jednego aparatu Soxhleta.
>
> Ale przecież w aparacie Soxhleta mamy ekstrakcję
> zimnym
> rozpuszczalnikiem, która trwałaby o wiele dłużej

> jest odrobinkę
>
> Najodpowiedniej byłoby chyba ogrzewać pod chłodnicą
> zwrotną,
> Roman pisze że było to ogrzewanie w otwartym
> naczyniu
> No ale jesli mamy sprawny wyciag, ogrzewanie
> [...]
Obawiam sie iz Kolega Roman nie wyekstrahowal czystych
fullerenow. To co daje takie ladne refleksy to
krysztaly zwiazkow organicznych. Osobna sprawa
pozostaje jakich, ale na pewno nie sa to nanorurki.
Uklady te ciezko dostrzec pod mikroskopem optycznym,
jesli juz nam sie to uda to na powiekszeniu nie
mniejszym niz 1000x.
Kilka lat temu tez udalo mi sie cos podobnego
otrzymac. Stara parownica, po ekstrakcji roztworu soli
czwartorzedowych diazafenantrenow, pewnego razu
zagladam do szafki a tam piekne krysztaly. Okazalo sie
ze to siarka z wbudowanymi w strukture krysztalami
produktu i substratu. Ladnie to wygladalo, pod lampa
UV swiecilo jak latarnia. Niestety - nadawalo sie
tylko do smieci.

Jurek