Re: kqcik rupieci ..., czyzby nanorurki (...????)

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun 10 Oct 2004 - 12:31:21 MET DST

> (....) mnie o tyle, ze jakoby w szungicie obecne sq naturalne fullereny
.... i moze
> by bylo ciekawie je wyekstrahowac ...,
> Odsypalem sobie rowne 100 g szungitu, do zlewki, zalalem to 0,5 ltr-a
> toluenu i zaczqlem gotowac, uzupelniajqc toluen w miare jego
odparowywania.
> W sumie poszlo mi chyba 1 ltr toluenu, po 3-4 godzinach takiego gotowania
> roztwor odstawilem do schlodzenia (.....)
> Uklony
> Roman
Romanie!
Nie podejrzewam Ciebie o to, że nie masz ani jednego aparatu Soxhleta.
Wybacz ale taki sposób ekstakcji, jak opisałeś, jest odrobinkę
nieprofesjonalny. Chyba, że tu chodzi o jakieś efekty specjalne, których nie
uwzględniłem lub o których Ty nie wspomniałeś. Poza tym, to uzyskałeś bardzo
ciekawy efekt eksperymentu. Kto wie, czy nie pośpieszyłeś się z opisem?!
(Może jakiś ciekawy patent albo co???!).
Pozdrawiam,
Stanisław