Re: Sloik bez nalepki :(

Autor: Przemysław Pawlak <nikolas23_at_wp.pl>
Data: Mon 04 Oct 2004 - 15:12:11 MET DST

Dnia 26-09-2004 o godz. 8:19 Stanisław Popiel napisał(a):
> [...]

mialem kiedys takie pytanie na kole na laborkach z organki: masz
trzy identyczne sloiki i w kazdym sa pozornie identyczne
zwiazki. sloiki sa oczywiscie nie oznaczone. wiesz na pewno ze w
dwoch z nich jest to samo a w trzecim jest inny zwiazek. padlo
pytanie: jak sprawdzic w ktorym ze sloikow jest zwiazek inny niz
w dwoch pozostalych.
odpowiedz jest prosta: zrobic mieszaniny kazdego z kazdym (1,2;
2,3; 3,1) i zmierzyc ich temperatury topnienia oraz temperatury
topnienia czystych zwiazkow prosto ze sloikow. jezeli t.t.
mieszaniny zawartosci dwoch sloikow jest taka sama tzn ze
wlasnie w tych dwoch bylo to samo.
jak wiadomo kazdy zwiazek posiada jakas stala krioskopowa wiec
zwiazek zanieczyszczony zawsze bedzie mial nizsza t.t. niz
czysty.

mozna to wykozystac do sprawdzenia czy jest to pentaerytryt.
zdobadz troche tej substancji, zmieszaj z mala iloscia z Twojego
sloika i zmierz t.t. jesli t.t. jest taka sama to na 99,9% jest
to wlasnie pentaerytryt.
pozdro przemek

JOSS STONE okrzyknięta debiutanką roku 2004 wraca ze swoją 2 płytą
"MIND, BODY & SOUL". Posłuchaj koniecznie... zaczaruje Cię na długo!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fmuzyka.wp.pl%2Fpremiery.html%3Fidn%3D1455&sid=246