Re: rozklad wody

Autor: Piotr K. Olszewski <ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl>
Data: Thu 30 Sep 2004 - 14:07:32 MET DST

----- Wiadomosc oryginalna ----- Od: "Jerzy Peszke"
> Aby lepiej dzialalo, do wody dosyp troszke soli kuchennej
> lub lepiej sody kaustycznej. Mozna tez kwasu z
> akumulatora, grunt ze by byl dobry elektrolit.

To przypomnialo mi anegdotke o pewnym asystencie.
Jak wiadomo gruba warstwa wody ma niebieskawe zabarwienie.
Do demonstracji tego zjawiska na wykladzie profesor uzywal
dlugich
wielometrowych rur szklanych wypelnionych woda (oraz rzecz
jasna
- asystenta).
Poniewaz duzo bylo z rurami zachodu, wygodny asystent
skrócil
znaczaco rury dolewajac do wody... atramentu. Dzialalo!

:-/
Piotr