Re: Sloik bez nalepki :(

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun 26 Sep 2004 - 08:19:54 MET DST

> wie ktos moze jak sprawdzic czy zawartosc sloika to na pewno pentaerytryt
> mam taki sloj i nie mam pojecia czt to to
Pentaerytryt, alkohol czterowodorotlenowy ma temperaturę topnienia 260,5 st
C i budowę: C(CH2OH)4. Rozpuszcza się w wodzie (do 5%), a b. słabo w
alkoholu, nie rozpuszcza się w większości rozp. org. Próbowałbym
chromatograficznych metod; oczywiście zacznij od sprawdzenia Tt. Możesz
ostrożnie znitrowć niewielką ilość - otrzymasz materiał wybuchowy (pentryt o
budowie: C(CH2ONO2)4. Tt pentrytu wyn.141,3 st C. Pentryt nie rozp.się w
wodzie, a rozp. się w większości rozp. org.
sp