Re: pytanie: oznaczanie kwasu borowego

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 08:21:34 MET DST

-------------
1. Wagowo, jako B2O3. Borany alkaliczne lub alkal.-ziem., ogrzewane z bezw.
alkoholem metylowym przechodzą w lotny B(OCH3)3. Boran metylowy
oddestylowuje się i absorbuje w wodzie zawierającej znaną ilość CaO. Ester
ulega hydrolizie: B(OCH3)3 + 3H2O ==> 3CH3OH + B(OH)3. Roztwór odparować do
sucha; wyprażyć i zważyć sumę: [B2O3 + CaO]. Odjąć znaną masę CaO i ... masz
masę B2O3.
2. AAS lub AES = dać zarobić komuś, kto ma w miarę nowoczesny spektrometr
absorpcji atomowej lub spektrometr emisji atomowej.
        Pozdrawiam,
sp