Re: struktura Mn

Autor: Piotr K. Olszewski <ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 09:57:25 MET DST

----- Wiadomosc oryginalna ----- Od: "Dominik"
<domin54@wp.pl>
> Czy ktos moze przyblizyc mi sens tajemniczo brzmiacego
stwierdzenia
> "Mala wartosc gestosci idealnej dla manganu jest
zwiazana z
> niezwykla struktura tego metalu, jakiej nie ma zaden
inny
> pierwiastek"

Rzeczywiscie, alfa-mangan tworzy wlasna (tj. wyjatkowa)
strukture A12 charakteryzujaca sie stosunkowo duza (4)
liczba nierównowaznych krystalograficznie pozycji atomowych.
Ponoc (A.F.Wells) jest to spowodowane obecnoscia atomów w
róznych stanach walencyjnych. Skoro wiemy, ze gestosc
manganu "pasuje" do sasiadów, zagadka pozostaje "co autor
mial na mysli" piszac o idealnej gestosci. Moze jakas
licentia poetica?
struktura Mn ==>
http://cst-www.nrl.navy.mil/lattice/struk/a12.html

Pozostale typy struktur ==>: