wegiel aktywny cd

Autor: <emilslaczka_at_tlen.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 08:34:02 MET DST

Witam Chemfan-ów

Dzięki za odpowiedź w sprawie książki do chemii organicznej oraz węgla aktywnego. Chciałem pogłębić trochę tą drugą sprawę. Ja używam węgla z &#8222;apteki&#8221; do odbarwiania denaturatu i w ilościach jakich jest mi on potrzebny to pudełeczko kupione za 5 zł starcza mi na dość długi czas. Zainteresował mnie jednak następujący &#8222;problem&#8221; : jak w warunkach przemysłowych (gorzelnie polmosy) uzyskują i oczyszczają alkohol. Czy ktoś z kolegów mógłby polecić jakąś ciekawą literaturę na temat procesów produkcji i oczyszczania alkoholu lub jakieś ciekawe linki ? Czy używany jest tam węgiel aktywny a jeśli tak czy podlega on regeneracji (wygrzewanie) ?

Pozdrowienia Emil