Re: chemia organiczna

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 12:06:09 MET DST

> 1. chcę się zaopatrzyć w książkę chemii organicznej co sądzicie o "Chemia Organiczna - John
McMurry" a właściwie o jej polskim wydaniu ?

I to bardzo dobry wybór, jednak licz się z dużymi kosztami. Polskojęzyczne wydanie jest zawarte
chyba w pięciu tomach, widziałem je jedynie w księgarni w Krakowie. Jak dobrze pamiętam, to koszt
tych tomów wynosi 240zł, ale nie jestem pewien.

> jakie jest oddzialywanie między weglem a alkoholem ?

Odbarwienie denaturatu jest związane z adsorpcją barwnika na chropowatej powierzchni węgla
aktywnego. Powierzchnia węgla jest stosunkowo duża, dzięki temu następuje oczyszczenie denaturatu.

Grzegorz

Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f17cb