Re: chemia organiczna

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 12:10:38 MET DST

McMurry jest niezły jako dobre wprowadzenie do chemii. Nie ma tam słowa o
wielu substancjach, których powszechnie używa się w laboratoriach. Jest
kilka błędów - ale to nie rzutuje. Są opisane metody analizy instrumentalnej
(!).
Węgiel apteczny ma bardzo rozwiniętą powierzchnię właściwą dlatego m. in.
dobrze adsorbuje. Węgiel grillowy przeciwnie - nie może mieć rozwiniętej
powierzchni by czas utleniania nie był zbyt krótki, a co za tym idzie -
temperatura nie była zbyt wysoka.
Między węglem a alkoholem nie ma żadnych oddziaływań. (sa między węglem a
barwinikami).
Sugestia: Przeanalizuj zależności adsorpcji na węglu grillowym od różnych
czynników. Zestaw wyniki z otrzymanymi dla węgla aptecznego... i masz
magisterkę z zakresu zjawisk powierzchniowych. Potem prześlij mi z łaski
swojej jej streszczenie.
Pozdrawiam Żywy