Re: wybuch :(/ - dreszczowiec Witka

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 16:06:06 MET DST

> Puentujqc, po mojemu opisana przez Ciebie synteza jest bezpieczna,
> najbardziej prawdopodobna przyczyna eksplozji to "brud".

Akceptuje takie rozwiązanie, ale niech ktoś mi powie jaki brud? Ślady soli
miedziowych? Ślady krzemionki ze smaru silikonowego? Czy ktoś zna jakieś dane
na temat katalizowania wybuchu soli diazoniowych?

A przy okazji jako chemika z wieloletnim doświadczeniem zapytuję o procedury
prawne zwiazane z takim wypadkiem w pracy. Czy wezwane pogotowie ma obowiązek
zglosic to do Inspekcji Pracy, do prokuratury? Czy my mamy taki obowiazek? Z
tego co wiem, to obowiazek zgloszenia do prokuratora powstaje gdy wypadek
jest smiertelny, grupowy lub powstaly cięzkie obrazenia. Tutaj, na szczescie,
zakonczylo sie na założeniu szwów w kilku miejscach.