Fwd: Re: Dwa Pytania

Autor: <pawlak_karolina_at_o2.pl>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 13:19:51 MET DST

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Tomasz KrzywiXski <stereospecific@pf.pl>
Do: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Data: 29 Jul 2004 14:36:25 +0200
Temat: Re: Dwa Pytania

>Szkoda, że nie podała pani dokładnych warunków reakcji: rozpuszczalnik, temperatura, obecność wody... To dość istotne w tym przypadku.

> [...]

Dziekuje za zainteresowanie:)
Reakcja, o ktorej pisze pochodzi z ksiazki: Andrew L. Ternay Jr. "Contemporary organic chemistry" Ksiazka nie podaje warunkow reakcji oprocz tego, ze H3O+ jest rozcienczone i wlasnie zapis: a) Na/Hg i b) (diluted) H3O+ wygladfa na: a) tworzenie zwiasku metaloorganicznego i b) hydrolize rozcieczonym kwasem
Ale pewnie ma pan racje panie Tomaszu.
Co do ukladu jod/czrwony fosor myslalem ze sluzy do wymiany
OH na I, a nie X na H ???
Wracjac do mojego pierwszego pytania to znalazlam odpowiedz C+2S=CS2 potrzebuje 750C do 1000C

Pozdrawiam Karolina