Sonofuzja [bylo: Re: fulereny].

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_cyberspace.org>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 15:09:24 MET DST

[ciach]

> Ostatnio widzialem w jakims serwisie potwierdzenie tego eksperymentu,
> ale teraz nie moge namierzyc, moze sie mi cos pomylilo? :-/

Moze w ChemFanie? ;-)
http://lists.man.lodz.pl/pipermail/chemfan/2004/04/6886.html

BTW, trudno okreslic te fuzje mianem stricte zimnej, gdyz synteza
zachodzi w temp. milionow stopni, a osiagnieto - rzekomo - taka temp. gdy
deuterowany aceton bombardowano dodatkowo neutronami co pozwalalo
zwiekszyc objetosc pecherzykow 10^5 raza i osiagnac temperatury milionow
stopni, bez tych neutronow moznaby osiagnac najwyzej 11000 stopni i
zadnej syntezy termojadrowej by nie bylo.
Jak dotad jednak tego odkrycia chyba wciaz nie potwierdzil zaden
niezalezny zespol, a jedynie wielu kolejnych naukowcow wlaczylo sie do
prac obecnego, czyli ten sam zespol w poszerzonym skladzie potwierdzil
swoja poprzednia prace.
Ponadto, jak na razie wiecej sie do ukladu dostarcza energii, niz jej
uzyskuje w wyniku syntezy termojadrowej.

ak