Re: stopy

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 18:19:26 MET DST

> Jak odróżnić monety niklowe od monet ze stopu niklu z miedzią (tlkyo tak
zeby
> ich nie zniszczyc).
---------------------
B. prosta sprawa: do monety przykładasz zwykły magnes i jeźeli jest z
niklu - magnes ją przyciagnie (moneta "przyklei się" do magnesu). Monety
miedzio-niklowe nie są przyciągane przez magnes. Sam to sprawdzałem, bo mam
jedną monetę niklową (próbę PRL-owską), a któż nie ma monet
miedzioniklowych??!!??
--------------------
> I jeszcze jedno jak można oczyścić monety wykonane z :
> -niklu
> -stopu niklu z miedzia
> -żelaza
> -glinu
> ??
Czy jesteś numizmatykiem? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć, że monet nie
powinno się czyścić chemicznie. Ale jeśli już bardzo musisz czyścić te
monety, to użyj "Metal cleaner" firmy Amway, ewentualnie zastosuj pastę do
zębów tej samej firmy (średnica ziaren cząstek trących tej pasty jest
kilkakrotnie mniejsza niz w innych pastach - mniejsza szansa na porysowanie
monety).
        Na marginesie: co zbierasz? Może możemy coś pozamieniać?
sp