Podchloryn wapnia

Autor: Tomasz Krzywiński <stereospecific_at_pf.pl>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 06:52:32 MET DST

Dzień dobry!

Poszukuję od pewnego czasu podchlorynu wapnia; jako odczynnik w sklepach/hurtowniach chemicznych jest drogi (np. POCh 78zł/500g), a jestem pewien, że jest wykorzystywany w wielu środkach do dezynfekcji. Tyle że... nie mogę takich środków zlokalizować. Podchloryn sodu - wiadomo, Clorox. Kwas dichlorocyjanurowy, jego sole, kwas trichlorocyjanurowy - na półce w sklepie 100m od mojego mieszkania. Ale jakoś nie mogę sobie poradzić z podchlorynem wapnia! Macie Państwo jakieś pomysły?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

stereospec