Re: [Fwd: Substancja o temp.topnienia 55 - 65'C i dużym cieple topnienia?]

Autor: fotoplastyka <fotoplastyka_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Jul 2004 - 19:18:31 MET DST

Użytkownik Zbigniew W. napisał:

>Proponuję udać się do bibliteki chemicznej najbliższej wyższej
>uczelni. W STARYCH poradnikach fizykochemicznych, tak do lat 50-60
>zamieszczano zestawienia tysięcy substancji uszeregowanych wg tt.
>topnienia. Było to pomocne przy identyfikacji, pó?niej
>pojawiły się doskonalsze metody.
>pozdrawiam
>Zbigniew W.

Dzięki za radę , ale niestety to dla mnie nie najlepsze
rozwiązanie.Powód prosty dla nie-chemika
określenia typu : o-jodoanilina, 2-chloronaftalen ,metaboran sodu
(NaBO3*2H2O) czy amidy można estryfikować...
których spodziewam się w znaleźć w bibl. uniwersyteckiej

są tak kosmicznymi pojęciami, jak dla nie znających elektroniki - dioda Zanera, wzmacniacz różnicowy, triack czy przerzutnik bistabilny itp.(nie wspominając o reszcie)
Bardzo cieszę się z postów szanownych Grupowiczów. Tylko dzięki nim mogę dowiedzieć się o odp. substancji - jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. Istotne poza Ttop i Ctop są także ew.toksyczność substancji (środowisko !) a także ... cena i dostępność. Tego także łatwo nie znajdę w tabeli. Jeszcze raz pozdrawiam. Marek R.