Re: "jajo"

Autor: Roman J. Faranski <fryderyk_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 22:06:35 MET DST

> Moment, chyba nie nadazam - w jaki sposob umiescisz ow
> grafit+proszek szlifierski w "jaju" odlanym z molibdenu?

Myslalem kiedys o polczaszach, ale mi przeszlo. W tej chwili mysle o
konstrukcji pierscieni koncentrycznych, srodkowy - pret grafitowy o dlugosci
15 cm, srednicy 6 mm, kolejno wypraska z proszku szlifierskiego (diament) o
srednicy zewnetrznej rzedu 25 mm, i ostatnia zewnetrzna warstwa - molibden
lany o zewnetrznej srednicy rzedu 40 mm.
Jeszcze kilka szczegolow dotyczqcych zamkniec po bokach i polqczenia na
wewnetrzny (srodkowy) pret grafitowy obwodu prqdu nagrzewajqcego uklad.

"Jajo", jako przyklad - to pewna alegoria dla wyjasnienia zjawiska. W sumie
czy robie stosunek powierzchni, czy obwodow pierscieni koncentrycznych -
prawo Pascala powinno zadzialac.

Uklony

Roman