hybrydyzacja

Autor: Lukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 18:28:31 MET DST

Witam wszystkich Chemfanów!
Mam taki malutki problem. Jaki jest typ hybrydyzacji w czasteczce BF3. Pisze
to dlatego ze w tablicach chemicznych mam podana hybrydyzacje sp. i troche
tego nie rozumiem bo gdyby atom Boru byl tak shybrydyzowany to by posiadal
jedna wolnapare elektronowa a przeciez musi siepolaczyc z 3 atomami fluoru
awiec wg. mnie tu powinna byc hybrydyzacja sp2.

Z góry dziekuje z a wszystkie odpowiedzi.
Lukasz BIErnacki