Re: Dumin/faktysa - speach

Autor: Dumin <domin54_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 22:32:57 MET DST

RJF> Wlasciwie to nieglupi pomysl, jakies seminarium tematyczne w gronie 5-6-8
RJF> osob.
     Bylbym zaszczycony. :-)

RJF> Z jakiej miejscowosci jestes Dumin ..... ?
     Tak sobie mysle, ze chyba najblizej bedzie do Bielska?
     Kojaze ze tam masz jeden ze swoich niby to "skromnych" warsztatow.
     Poza tym mieszkam blisko Katowic. Ustalimy to prywatnie..

RJF> P.S. Dumin, jestes ciekawym i dociekliwym czlowiekiem.
     Jest mi bardzo milo to slyszec.. od kogo jak od kogo, ale od Ciebie!
     Zwlaszcza ze tez jestes fascynujacym czlowiekiem. Inni moze teraz
     szczerza zeby na Twoje "opowiesci", ale dla wielu jest to
     nieocenione zrodlo wiedzy co wazne - tej praktycznej!

RJF> Skqd inqd przyjrzalem sie tej "faktysie", o ktorej wspominales (K.Ch. 1955).
RJF> Proces biegl tak. (..)
     Dziekuje za zainteresowanie! Sam sproboje.. zwlaszcza ze warunki
     nie sa odstraszajace a wynik godny zachodu.

RJF> Interesujqce, zwazywszy ze z S2Cl2 ma byc biala faktysa - mam nawet pomysl,
RJF> jak z niej zrobic pieniqdze.
     Ktos byl przed Toba. Zrobili z tego gumki :-)

RJF> Jest jednak wada.
RJF> Cale to "ustrojstwo" czyli sprezyste tworzywo cuchnie jak jasna ch....,
     Raczej nie mam pod reka S2Cl2. Ale czy to zmienilo by cos w
     zapachu? Gumki sa stosunkowo bezzapachowe, czy to moze byc
     kwestia oczyszczenia?
     Chyba ze gumki FACTIS(TM) sa zwiazane z "faktysem" tylko poprzez
     nazwe, a sam sklad pozostaje calkiem innym zwiazkiem.

 Jedna z nowych technologii rozwinietych przed laty przez firme FACTIS
bylo uzyskanie gumy syntetycznej z olejów roslinnych. Obecnie istnieje
wiele ulepszonych rodzajów gum syntetycznych. (..)
 Klasyczne gumy produkowane sa z kauczuku naturalnego. (..)
Gumy plastikowe produkowane sa z polichlorku winylu.

    Nie bardzo wiem, jak skontaktowac sie z glownym producentem (czyli
    jakas malutka wioska w Katalonii..) Oni na pewno wszystko wiedza
    na ten temat. Sproboje poszukac jakis kontakt, chociaz do
    przedstawicielstwa handlowego w Polsce.
    Dzieki jeszcze raz Roman.

Dumin.