Siara matki, inozyna, inozytol, pszczele mleczko ...,

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 17:21:27 MET DST

> zostal podniesiony temat Single Cell
> Proteins i ich porownania do bialek serwatkowych. Chcialem podtrzymac ten
> temat
>
> Wracajac do bialek serwatkowych, skladaja sie one z bardzo podobnych balek
> co mleko kobiety. Jezeli sobie przypomnimy w jakim tempie dziecko rosnie
na
> mleku musimy obie wowczas zastanowic nad wplywem spozywanego wowczas
> pokarmu. Wszyscy wiemy, ze z mlekiem matki zdobywamy odpornosc na niektore
> choroby itd. Wszystkie te wlasciwosci sa zwiazane z wlasciwosciami bialek
> [...]

Kim jestes Krzysztofie Grabinski, Twoja wiedza jest i szczegolowa i
imponujqca, aczkolwiek jak na liste dyskusyjnq piszesz bardzo obszernie.
Ja mam 3 dniowy kolejny wyjazd i do poczty na serio usiqde dopiero w
sobote.
Ruszyles kolejne dwa interesujqce wqtki. SCP jako bialko przyswajalne dla
ludzi, ze znanych mi materialow ktoras z firm koncernu Mitschubishi
uruchomila tego typu produkcje. I drugi wqtek - specyficzne wlasnosci mleka
kobiety karmiqcej. Scislej "siary". Ja bardziej chcialbym do dyskusji
podrzucic "pszczele mleczko" i zawarte w nim skladniki, nie tylko bialkowe.
Mysle tu o inozynie i inozytolu i specyficznym oddzialywaniu tzw. "mleczka
bialego - frakcji dnia 4-tego" w rozwoju "matki pszczelej", jak i jego
elementach majqcych (mogqcych miec) znaczqce oddzialywanie przeci szeregu
schorzeniom immunodepresyjnym, chorobom nowotworowym.

Pytanie jak to wszystko krotko, syntetycznie napisac - nic to bede sie
martwil w sobote.

Uklony

Roman

PS. Wybacz forme bezposredniq (na Ty), ale w przestrzeni wirtualnej jest
taka n-etykieta. Jezeli Cie to razi, w kolejnych postach przyjme forme
bardziej oficjalnq.

Pozdrowienia

Roman