Re: Weglan etylu (DMC)

Autor: Tomasz Krzywiński <stereospecific_at_pf.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 09:13:39 MET DST

> Proponuje weglan DIETYLU, lub tez weglan dimetylu.

Poza tym zarówno węglan dietylu, jak i dimetylu są wygodnymi odczynnikami alkilującymi selektywnie i z dobrą wydajnością (aczkolwiek w dość drastycznych warunkach) fenole; ich zaletą jest niska toksyczność i cena...

PS. Obydwa węglany są dostępne od wiadomo-jakiej-firmy-sprzedającej-super-drogo-odczynniki ;)
PPS. Mam gdzieś w notatkach odnośniki do literatury o alkilowaniu amin i fenoli z użyciem węglanów alkilowych, ale nie chce mi się teraz szukać ;)