Re: efekty akustyczne ...,

Autor: Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Sat 29 May 2004 - 11:43:29 MET DST

> Teoretyzujqc, z drugiej strony, dlaczego NIE. Przeciez efektami niektorych
> reakcji jest m.in. chemiluminescencja (swiatlo), wiec i czemu dla innych nie
> drgania akustyczne.
> Odpowiedni czujnik moze zarejestrowac "melodie" kazdej z reakcji".
> A tam gdzie z kolei prawa fizyki - drgania mozna modulowac i miec wplyw
> na kierunki reakcji.
> No np. (czysta teoria) , najprosciej - jakies tam chlorowanie, czy
> nitrowanie benzenu. Mam fantazje, aby miec wydajnosc np. orto 99%, no to
> puszczam magnetofon z odpowiedniq muzykq i mam co chcialem (rezonans drgan
> [...]

Tak się zaczyna robić, tyle że melodia jest niesłyszalna bo
elektromagnetyczna i podczerwona. Pompuje się układ reakcyjny ostrymi
częstotliwościami, odpowiedzialnymi za pewne drgania. Takie pompowanie
kieruje reakcję w tam, gzie chcemy. Całośc jest jeszcze w powijakach,
dlatego owa "melodia" przypomina trochę kakofonię.
Wojtek