Re: wspol- i przeciwprad

Autor: Roman J. Faranski <fryderyk_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 22 May 2004 - 09:25:35 MET DST

> Ja moze tak ni z gruszki ni z pietruszki, ale na czym wlasciwie
> polega wspolprad, przeciwprad, i prad krzyzowy?
> Nie chodzi mi o definicje, tylko jak to wyglada w praktyce?

> Dumin

Wyobraz sobie ustrojstwo (skruber, reaktor - niewazne), pionowy walczak z
wypelnieniem. Z gory wpuszczasz ciecz, ktora wylatuje dolem, a z dolu dajesz
gaz ktory odbierasz gorq. To jest przeciwprqd. Jezeli i ciecz i gaz (ktore
majq ze sobq przereagowac lub sie w sobie rozpuscic) puszczasz z gory i
jedno i drugie - to jest wspolprqd. W pluczcze amoniakalnej z jej jednego
konca (gorq) podawana byla zaworem woda, ktora splywala dolem w drugim koncu
pluczki juz jako woda amoniakalna. Z drugiego konca pluczki dolem
wprowadzany byl gaz i po jego odmyciu z amoniaku odbierany byl do
odsiarczania gorq w przeciwnym koncu pluczki. Gaz z najwieksza iloscia
amoniaku spotykal sie juz z wodq amoniakalnq, woda czysta spotykala sie z
najbardziej odmytym gazem. Wewnatrz krecilo sie wypelnienie ktore zwiekszalo
powierzchnie mieszania sie tych faz ...,
Sq jeszcze techniki kombinowane, przeciwprqd ze wspolprqdem, ale to juz
rozwiqzania szczegolowe elementow instalacji ....

Uklony

Roman