Re: Chemia fizyczna, stałe szybkości

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 21:39:10 MET DST

> Jeśli rekacja jest drugiego rzędu, ale stężenie jednego z reagentów jest
> znacznie wieksze niż drugiego (np. 10 razy większe), to po reakcji
> stężenie tego pierwszego prawie nie ulega zmianie. Otrzymuje się wtedy
> krzywą zmian stężenia odpowiadającą reakcji pierwszego rzedu. Taką
> sytuację nazywamy rekacją pseudopierwszego rzedu.
> Wojtek
---------
Wojtku, serdecznie dziękuję za pomoc. Teraz, po Twoim wyjaśnieniu stało sie
jasne, dlaczego ja mam do czynienia z kinetyką pseudopierwszego rzędu. Przez
roztwór substancji organicznej w wodzie przepuszczam strumień ozonu o dużym
stezeniu . Praktycznie rzecz biorąc (ze względu na bardzo niski poziom
stężenia substancji org. i niezmienne stężenie ozonu) - mam kinetykę
pseudopierwszego rzędu. Czy w tym wypadku k = ln2:t1/2??
sp