Chemia fizyczna, stałe szybkości

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 20:52:39 MET DST

Szanowni Państwo, mam krótkie pytanie:
czym rózni się stała szybkości I-rzędu, od stałej szybkości
pseudo-pierwszorzędowej. Do diabła ciężkiego, co to jest? Nadmieniam, że mam
wyznaczone krzywe kinetyczne zaniku substratu w funkcji czasu. Na podstawie
tych krzywych można wyznaczyć czas połowicznego zaniku substratu
t1/2. Jaki sens fizyczny ma odwrotność, czyli 1:t1/2??. Czy jeśli nie
sprawdziłem zależności t1/2 od Co ("Ce zero"), to czy mogę odwrotność t1/2
nazywać "stała szybkości pseudo-pierwszorzędowa"??
Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi
sp