Re: chemia analityczna-zastosowanie w ochronie srodow.II

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 18 May 2004 - 14:54:40 MET DST

> Ostatnio nawet i roztwarzanie jest zbedne. Dawniej (15-20 lat temu)
> stosowano przemiatanie/skanowanie np. pastylek KBr z wprasowanq zadanq
> ilosciq probki w technikach IR (podczerwien).
>

> Jakie dawniej??? U nas sie tak polimery i inne roznosci analizuje!!!

Karolino, to bylo w 1985 roku, w laboratorium na UJ w Krakowie
(Spektrofotometr IR DIGILAB z przemiataniem fourierowskim, wtedy to byl hit)
oznaczalem lotne platynowce z ligandami azotynowymi,

Moj Boze, wtedy standartem byl klasyczny Zeiss - Jena (NRD-owski). Mozliwosc
kumulowania wiqzki poprzez skanowanie dawala szersze interpretacje, tyle -
ze bylo to 19 lat temu (1985). Dzisiaj techniki instrumentalne poszly do
przodu, a ja troche wypadlem z kursu, z nowinek ....,

Co nie znaczy, ze w standartowych oznaczeniach te techniki staly sie
normalnosciq.

Uklony

Roman