Tlenek węgla

Autor: Tomasz Żyguła <thomrt_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 17 May 2004 - 12:50:38 MET DST

Witam !!!

Regularnie w mediach słyszy się o zatruciach CO i zawsze w takich chwilach
nachodzą mnie myśli że to ironia losu że nasz zmysł powonienia potrafi wykryć
olbrzymią ilość toksycznych gazów z którymi przeciętny człowiek i tak się niespotka
a taka substancja tworząca się w każdym piecyku jest zupełnie bezwonna i bezbarwna.

Szkoda że CO nie ma tak intensywnego zapachu jak H2S czy izocyjanki
bo mogłoby to uratować wielu ludzi.

Piszę ten list bo ostatnio zastanawiałem się czy istnieje inny gaz który jest
silnie toksyczny i równocześnie bezwonny.

Jak na razie wydaje mi się CO pod tym względem wyjątkowy , szukałem
w internecie i przypominałem sobie wszystkie wąchane substancje a
zdarzyło mi się wąchać nawet takie paskudztwa jak selenowodór czy
diazometan i ... nic

No prawie nic bo pozostaje jeszcze COS wiem że jest toksyczny ale
nie wiem czy ma jakiś zapach.

Żegnam
Tomasz Żyguła thomrt@poczta.onet.pl