Sole kobaltu

Autor: <blue177_at_poczta.fm>
Data: Mon 17 May 2004 - 14:17:36 MET DST

Witam,

Jestem na 1 roku chemii i wlasnie dostalem analize soli. W dwoch z nich wykrylem kation ktorym jest kobalt. Przeczytalem ze bezwodne sole kobaltu maja niebieska barwe natomiast moja sol ma barwe fioletowa. Podejrzewam ze jest to chlorek kobaltu. Mam pytanie czy uwdniony chlorek kobaltu moglby miec barwe fioletowa mocno sproszkowanej soli.

Drugie pytanie wiaze sie tez z sola kobaltu, ktora otrzymalem w analizie kontrolnej. Robiac probe obraczkowa wykazujaca obecnosc azotanow obraczka tworzy mi sie na "gorze" probowki a nie na styku st. kwasu siarkowego, badanej substancji i chlorku zelaza. Czy moze to swiadczyc o obecnosci bromkow lub jodkow pomimo tego, ze gdy robie probe ich wykrycia dodajac chloramine i chloroform nie wykrywam ich.

Krzysiek