Re: War. norm (bylo: Tlenki)

Autor: Kazimierz Warminski <kazet_at_uwm.edu.pl>
Data: Sat 08 May 2004 - 15:51:31 MET DST

> Czemu warunki standardowe to 25 degC tego nie wiem. Moze ktos wie?

Dokladnie nie wiem, ale przypuszczam, ze latwiej bylo (i jest) uzyskac w
przecietnym
laboratorium temp. 25oC niz 20oC, bo przewaznie (jak zauwazyles) w
pomieszczeniach panuje temp. >20oC. Gdybysmy chcieli utrzymywac temp. na
poziomie 20oC, to trzeba by bylo z reguly chlodzic pomieszczenie. Latwiej
(czyt. taniej)jest wiec ogrzac z np. 21 do 25oC, niz uzywac klimatyzatorow,
czy tez komor termostatowych z chlodzeniem.

Kazik Warminski