Re: Skróty

Autor: Roman J. Farański <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 May 2004 - 20:19:01 MET DST

> Napisał dobrze. LDo - dotyczy zejścia śmiertelnego >0-10% klientów i jest
> progowa dawka śmiertelna, a LD10? - nie ma takiej miary toksyczności!!
> LDLo -jest to najniższa (zanotowana w literaturze) dawka
substancji
> wprowadzonej do organizmu dowolną drogą (oprócz inhalacji),
> http://www.ehs.ucsb.edu/units/labsfty/labrsc/lstoxicology.htm
> sp

Stanislaw, uczciwie te LD10 zaimprowizowalem, moja wina - przepraszam,
LDo, LDLo - to jednostki ktorych jakos tak praktycznie nie stosowalem,
stqd moja tu niewiedza ...,

A jezeli chodzi o LD50, to tq jednostkq sie juz kiedys poslugiwalem, to byl
koniec lat 80-tych, jakies alkaloidy i badania na szczurach w laboratorium
AM we Wroclawiu. Nawet nie chodzilo o rodzaj alkaloidow, ile o ich stezenia,
przy ktorych nastqpi zejscie smiertelne 50% populacji.
Dalej to juz obliczenia statystyczne, zresztq niewazne.
Chociaz z drugiej strony, jaka to roznica czy 50 osobnikow na sto, czy 50%.
Ja w tamtym czasie do testow dla kazdej proby bralem 100 osobnikow, no i
potem liczylem ile bylo zejsc.

Uklony

Roman