niepewna reakcja :P

Autor: Ser Cheese <sercheese_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 May 2004 - 13:51:29 MET DST

tristearynian glicerolu + Br2 --> tri (9,10) dibromostearynian glicerolu
woda bromowa sie odbarwia.

czy taka reakcja istnieje? tzn. na zdrowy rozsadek kwas stearynowy jest
nasycony, wiec nie moze odbarwic wody bromowej i nie moze w ogole przyjac
bromu w sposob w jaki zapisalem rekacje. Pasowaloby to do nienasyconych z
jednym wiazaniem podwojnym.
Wiec dlaczego sie pytam? Bo mam tak napisane w zeszycie i zastanawiam sie
czy czasem ja albo nauczyciel nie bylismy zmeczeni i popelnilismy taka
pomylke. Wiecie jak to jest w szkole... :P

Milego dnia!
Adam