Re: Rtęć

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Wed, 28 Apr 2004 10:45:40 +0200 (CEST)

> mam pytanko - jak że zgromadziłem kilka starych termometrów lekarskich i chcę z nich odzyskać rtęć - stąd moje pytanie jak ją bezpiecznie przechowywać - buteleczka po lekach z nakręcanym korkiem wystarczy czy trzeba stosowac jakieś inne zabezpieczenia z uwagi na trujący charakter rtęci
Jakiekolwiek szczelne zamkniecie jest tu wystarczajace. Najlepiej
jeszcze butelke wstawic w plastikowy zakrecany pojemnik.
Ale problem w czym innym. W beztrosce i braku wyobrazni przy przelewaniu rteci. ZAWSZE trzeba
to robic nad wieksza kuweta (miska) koniecznie napelniona woda. Bo rtec
wylana z wysokosci 40 cm rozpryskuje sie po calej okolicy!
tomasz plucinski