Re: Rtęć

Autor: klechu13 <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Wed, 28 Apr 2004 08:33:41 +0200

etp> Witam ChemFanów

etp> mam pytanko - jak że zgromadziłem kilka starych termometrów lekarskich i chcę z nich odzyskać rtęć - stąd moje pytanie jak ją bezpiecznie przechowywać - buteleczka po lekach z nakręcanym korkiem
etp> wystarczy czy trzeba stosowac jakieś inne zabezpieczenia z uwagi na trujący charakter rtęci

etp> pozdrowionka Emil Ślączka

Należy na rtęć nalać trochę wody, tak żeby przykryć ją warstewką kilku
cm. To zabezpiecza przed przedostaniem się par rtęci na zewnątrz
naczynia. W ten sposob mozna bezpiecznie przechowywac rtęc bardzo
długo
pozdrawiam
Krzysiek