RE: Wymowa

Autor: <szumny_at_ozi.ar.wroc.pl>
Data: Wed, 21 Apr 2004 21:11:39 +0200

From: chemfan-bounces_at_man.lodz.pl [mailto:chemfan-bounces_at_man.lodz.pl]On
Behalf Of Karolina Onderko
Sent: Wednesday, April 21, 2004 8:41 AM
To: Chemia popularnonaukowa.
Subject: Re: Wymowa

> raczej bi-uret, bo to jest dimer mocznika, ale ludziom wygodniej jest
> mowic bjuret i tak pewnie bedzie sie mowic.

No wlasnie mowi sie zwykle bjuret i znakomita wiekszosc uczniow uwaza,
ze nazwa "reakcja biuretowa" pochodzi od biurety :-)))

Karolina

http://karond.ps.pl
Instytut Polimerów http://ip.ps.pl

A studenci uwazaja, iz nazwa pochodzi od nazwiska radzieckiego uczonego S.
BIURTETOV-a, tak jak inne nazwy r-ji, np. Markownikow i r-ja Markownikowa
:-)