Re: Plazma

Autor: Marcin <marcin.zabrze_at_gazeta.pl>
Data: Wed, 21 Apr 2004 18:42:42 +0200

>Wtajcie,
>
>Z encyklopedii wiem.onet.pl
>
> (..) wyróżnia się plazmę zimną (o temperaturze rzędu 10 tys. K) (..)
Lub inaczej zwana "plazmą niskotemperturtową"
> Na Ziemi plazma występuje rzadko (np. płomień)
>
>Nie rozumiem? Płomień? Z której niby strony..?
>Przeciez plazme otrzymuje sie w luku elektrycznym,
>najgoretszy ze znanych plomieni ma ~5500*C
>Co wiec autor mial na mysli?
Płomień jest to plazma w metalach (plazmę stanowi gaz elektornów
przewodnictwa). - mam nadzieje, że takie wytłumaczenie wystarczy.

Ponieważ jest to pierwszy mój post na liście CHEMFAN chciałbym wszystkich
popierwsze przywitać - przygladam się waszejliście od dawna, ale nie miałem
ostatnio czasu na pisanie :-(
Jeśli chodzi o mnie to nazywam się Marcin i mam raczej dusze fizyka niż
chemika i to właśnie z fizyką i informatyką mam zamiar związać swoją
przyszłość, ale jak będzie to los już zadecyduje i mam nadzieje, że po
mojemu.

---
Skuteczna reklama nie musi być droga.
Linki na Forum Gazeta.pl - tydzień za 30 zł.
http://www.gazeta.pl/linki/