Re: zadania

Autor: Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Tue, 20 Apr 2004 09:42:22 +0200

Jerzy Baron wrote:

> Rzeczywiście zadanie pierwsze jest sformułowane idiotycznie, a drugie
> jest tak trywialne, że ogarnia mnie przerażenie. Jak to możliwe, że
> Twoje studia mają w nazwie chemia??? Jeśli będziesz decydować w
> przyszłości, jaka żywność jest dobra, a jaka zła, to ja wolę ocenę
> organoleptyczną babci Józi, niż magistra chemii żywności, który nie ma
> pojęcia o ELEMENTARNEJ chemii.
>
> Wojtek
>
> Wojtku,
> 1. Monika prosiła o pomoc a nie o śwadectwo wiedzy i umiejetności
> chemicznych.
> [...]
Zadanie nie wymaga stosowania prawa Clausiusa-Clapeyrona, ale prawa
mówiącego, że w jednakowych objętościach gazów, w tych samych warunkach,
jest tyle samo cząsteczek (atomów). To praca Canizzarra i Avogadry.
Pytanie zadania pierwszego jest głupie, bo nie można odpowiedzieć w
której reakcji powstanie większa ilość produktu, wszak w obu powstanie
tyle samo.
Wojtek