Re: Re: Re: Dreszczowce nie tylko Romana ...

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sat, 17 Apr 2004 23:14:54 +0200

 streszczenie, podanie przyczyn, mozliwe skutki, wnioski, sposoby
> zapobiegania ....,
> ale by bylo dobrze - gdyby i inni sie dorzucili ....,
> Czesc z ChemFanow to nauczyciele chemii. Ci to dopiero majq szanse kopalni
> Roman
----------------
 Jak zapewne zauważyłeś, to ja jestem pomysłodawcą zrobienia spisu
"nietypowych, ale groźnych zdarzeń chemicznych" (zarówno laboratoryjnych jak
i przemysłowych). Stąd tytuł: "Dreszczowce nie tylko Romana ..." Mam
poparcie, jak sądzę, Pana Andrzeja Kasprowicza. Więc już jest nas trzech.
Sądzę, że inni też dołączą. Mam dość sporo własnych "głupich" doświadczeń
chemicznych. Znam z opowiadań kolegów ich głupawe przypadki, szczęśliwie
zakończone, skoro ma je kto relacjonować. Poza tem wykładając jeden z
przedmiotów w ramach Ratownictwa Chemicznego, korzystam z wielu podręczników
z zakresu Rat. Chem. W tych podręcznikach są dokładnie opisane wydarzenia
związane z wielkimi katastrofami chemicznymi. Najciekawsze mógłbym zestawić
w tabeli. Sam też biorę udział w akcjach Ratownictwa Chemicznego, więc też
będzie o czym pisać (najciekawsza była cysterna z fosgenem, porzucona na 30
lat w "krzakach" - polskie rozwiązanie: zakład zmienia profil produkcji,
więc niezużyty fosgen porzuca w krzakach).
    Zapewne najtrudniej będzie wymyśleć odpowiedni tytuł naszego zbioru.
sp