Re: zero bezwgledne

Autor: Krzysztof Jakubiec <jkrzys_at_wp.pl>
Data: Mon, 12 Apr 2004 15:38:34 +0200

Nie dalej jak 04-04-12 11:57, Toliman napisał:

> wartoscia?

Dlaczego akurat -273,15 oC jest zerem bezwzglednym?
Z tego co pamietam z chemii fizycznej, jest to
ekstrapolowana temperatura, przy ktorej objetosc gazu
wg doswiadczenia Charlesa jest rowna zeru.

Czyli ponizej O deg K bylaby *ujemna* objętość gazu,
co nie ma sensu fizycznego.

Punkt potrójny wody ma 273,16 deg K , poniewaz taki jest
przelicznik ze stopni celsjusza (0,01 deg C, 1 atm).
Wartosc ta wyznaczona jest doswiadczalnie, tak jak prawo
Charlesa.

Krzysiek Jakubiec

--
"Czas nas uczy pogody"  S.Soyka