Autor: Krzysztof Kleszcz (klechu13_at_poczta.okay.pl)
Data: Sat 20 Mar 2004 - 09:37:43 MET

Witam
Mam nast. pytanie: jak wydzielić selen z roztworu powstałego przez gotowanie selenu z siarczynem sodu? Jest to preparat służący do barwienia zdjęć cz-b na brązowo. Problem w tym że ten roztwór leży kilkanaście lat nieużywany i część selenu wytrąciła się. Dlatego chciałbym wytrącić cały selen i przygotować roztwór na nowo. Dokładny przepis polega na gotowaniu 15g selenu czerwonego z 1dm3 8% siarczynu sodu aż do rozpuszczenia selenu, następnie ochłodzeniu do 15st i nasyceniu chlorkiem amonu.
Z selenem nie miałem wiele do czynienia, w preparatykach też raczej szczątkowe informacje. Proszę więc o sugestie jak się za to zabrać pozdrawiam
Krzysiek Kleszcz