Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Tue 09 Mar 2004 - 11:32:46 MET

Witam wszystkich chemików :)
Mam problem nie rozumiem za bardzo jak są zbudowane nadtlenki i ponadtlenki(wiem tyklo że mają one stopnie utlenienia -1 i -0,5) W sumie w nadtlenkach to to sobie wyobraziłem ale ponadtlenkach(-0,5) to nie mam pojęcia jak to wygląda. Czy mógłby mi ktoś porównać (choćby na jednym przykładzie) jeden tlenek, nadtlenek i ponadtlenek tego samego metalu i opisac (albo moze ktos zna jakis link) tylko interesuje mnie wzor strukturalny, nie sumaryczny ;-)

Z góry Dziękuję !!
Łukasz Biernacki